my new workout plan

again, i do not like doing exercise

but it has become my habit and one of the things i have to do in my daily life since March last year

compare to others

i feel like my progress is pretty slow this year… lol


in fact

i am a bit disappointed about my weight

i have started doing exercise since March

and it has been 7 months already

but i have lost about 3 lbs only lol

my weight keeps at 122-123 lbs for several months

i won’t say it is a bad thing

i just wish it could reach 120 lbs or lower


in order to reach my goal

it might be a time for me to try some new exercises

therefore, i recently start doing weight-training exercise (at home)

i did workout with two water bottles instead of dumbbells

(sorry i do not have dumbbells at home)

my current workout plan is:

  • first day – weight training
  • second day – HIIT / tabata
  • third day – yoga / cardio
  • fourth day – repeat first day etc.

i do not know if such plan works

let’s give it a shot

hope i would a good result in November~


as i keep challenging myself in doing new and more high intensity exercise

i just realized that my physical fitness gets improved

it not only is a good sight

but also encourages me not to give up

in order to reach my goal~

let’s keep fighting!!!!!!!!!!!!

超級血拼!

最近一直很努力跟YOUTUBER運動

基乎每天都在想今天要做哪個運動片好呢﹖

好像一直在挑戰自我極限似的

一些在幾個星期或幾個月前覺得很難的運動

這兩個星期再做時覺得好像沒有之前那麼累

我的意思是

做完後身體是很累

心跳也快

但氣好像沒有很喘

只能說我的體能不知不覺變好了~

縱使我的體重沒有甚麼變化

一直維持在122-123磅

但個人感覺是又瘦了

昨晚穿一件合身的運動上衣和短褲對著鏡子

我覺得我的體型好像修長了

有進步啊~


此外

話說COFFEE LAM最近推出了新一批的瑜珈服

我對其中一件SPORT BRA和短袖上衣很感興趣

二話不說就決定要把它們加入在我的購物清單裡

除了這兩件外

我還多買了另一件SPORT BRA和瑜珈褲

這回真的是大血拼~

能穿上新的運動服做運動

想想也讓人覺得興奮呢!

超級期待新運動服的到來啊~

🤩

挑戰成功!👍🏻

昨天的運動我挑戰了一個18分鐘TABATA運動

一開始我是有點怕的

因為之前曾經也做過18分鐘TABATA一次

做完後整個人累得不行

但感恩~ 沒想到昨天我挑戰成功了~

只能說我的體能應該進步了


如果你問我做的時候累不累

我會很坦白的告訴你

累!

運動的時候我的氣喘得…

在我觀點上應該算很厲害

但並沒有累到不行

想要停下來或者放棄的那種

當中讓我感到驚訝的是在做深蹲跳這動作時

我居然有力氣堅持做耶…. (雖然只是短短20秒)

畢竟它不是第一個動作

而且我在跳的時候感覺好像很輕型

深蹲時我的大腿也沒有感覺很重很累

這對我來說我的體能真的有在進步耶~

而且在我完成這18分鐘的TABATA運動後

我整個人頓時很有滿足感~

下星期應該可以再做一遍!


題外話~

不知道是否開空調的關係

做完這個運動後

我並沒有像YOUTUBER或其他網友那樣汗流浹背

反而我在5分鐘平板支撐時

我的汗好像流得較多

不過每個人的體能和身體都不一樣

我不能以此去比較

ANYWAY~

我會挑戰這18分鐘TABATA運動的原因

是因為中秋節那天吃了很多

過去一星期不停在吃月餅 (吃到有點怕了…)

身體應該吸收了很多脂肪吧…

希望這套運動對我有幫助

突破我的停滯期

let’s keep fighting!!!!!!

this week’s weight loss result

I have kind of started a workout plan last week

unlike previous in which I kept doing HIIT workout only

if I did tabata or HIIT workout on that day

then I would do aerobics or cardio on the following day

by doing different kinds of exercises every day

my body was not as tired as before


after following such workout plan for a week

I have lost 1 lb lol

yes….

it sounds like my weight does not get loss as much as compare to other people

but I am already happy with the result

in addition

my bust, my waist and my hip get slimmer too compare to last week

hope I would have another good result next week

will see~


I would keep following this workout plan for a month

hope my weight is able to get below 120 lbs by the end of the year

keep fighting!!!!!!!

重質不重量

坦白說

對於這兩個星期我的體重沒有怎樣變化

我是滿失望的

特別是這個星期我生理期剛來完

一般在我的生理期來了的那個星期

我的體重是會減少一磅左右的

但這個星期沒有減少⋯

我真的很失望、很沮喪

也有一點想哭⋯


由於最近體重一直維持在123磅

遲遲都不能減到120磅

這可能就是停滯期吧!?

有見及此

我嘗試把我的運動量給增多

看看能否有一些特破!

這個星期我的運動計劃是:

一天高強度 (TABATA跟HIIT)

一天中低強度有氧運動

結果如何

下星週末再分享吧!


說到做運動的時間

我正嘗試做長一點

但真的有心無力⋯

就好像昨天我先做5分鐘平坂支撐運動

然後一個9分鐘的TABATA和10分鐘的HIIT

我原本打算再多做一個15分鐘HIIT

但體力真的不行了

我的體能沒那麼好⋯

於是我就CALL IT FOR THE DAY

而今天我先做了一個10分鐘手臂操

然後一個15分鐘腹肌訓練和35分鐘站立式有氧運動

最初也是打算再做一個20分鐘有氧運動

但最後也是放棄了


有時候我心裡想多做一點運動

但同時我在想做多了是否真的好呢﹖

多做了會否變成得不償失呢﹖

有可能啊~

對於昨天的TABATA跟HIIT運動

時間加起來一共做了24分鐘 (我是連續做的,每個運動只有約1分鐘休息)

而今天的運動時間加起來則一共約1個小時左右 (同樣是連續做的)

其實已經足夠了

我不能太在意時間長短

反而要著重於運動的強度和質素

每個動作我是否認真盡力去做

不能勉強自己

要量力而為!

(上星期我就是勉強了自己連續幾天都做高強度運動而把自己累跨了⋯)

希望這星期的運動計劃對我的減脂和減重有幫助~

keep fighting!